Je wilt veilig en op tijd betalen! Dit betekent stoppen met het handmatig down- en uploaden van betaalbatches en bellen met je boekhouder wanneer je de betaling moet uitvoeren
Door je Twinfield betaalbatches vanuit Bizcuit te betalen maak je weer een stap bij het:- Snel inlezen en foutloos betalen van inkoopfacturen
- Makkelijk betalen van factuur- en salarisbatches
- Tijdig betalen van je facturen
Om je betaalbatches op te halen uit Twinfield hebben we een actieve koppeling nodig met Twinfield via de app in Bizcuit. Hoe je deze koppeling tot stand kan brengen kan je lezen in ons artikel over de Twinfield koppeling.
Hoe verloopt de afhandeling van betaalbatches:
In Twinfield
Nadat je in Twinfield voor betaling hebt geselecteerd, maak je via 'Betalen & incasseren' een betaalbatch aan en 'boek' je deze (stap 4 van 6, status 'Geboekt').
Meer instructies over hoe betaalbatches in Twinfield werken zijn te vinden in deze Twinfield instructies.
Bizcuit controleert periodiek of een betaalbatch klaar staat voor betaling. Zodra een betaalbatch is klaargezet ontvangt de gebruiker een bericht van Bizcuit en kan de betaling worden uitgevoerd.
In Bizcuit
Zodra in Twinfield een betaalbatch is aangemaakt krijg je een bericht in je mailbox (voorbeeld hier onder) en in Bizcuit verschijnt een nieuwe betaling onder 'Actie vereist' op het overzicht scherm (Bizcuit checkt elk kwartier of er een betaalbatch klaarstaat in Twinfield, er kunnen dus enkele minuten tussen zitten).
Je opent de betaalbatch door in de mail op 'Naar betaalopdracht' te klikken, of door in Bizcuit op 'Betalingen' te klikken onder 'Actie Vereist'.
Mocht je als ondernemer een, of meer individuele betalingen (regels) uit de betaalbatch niet willen uitvoeren dan kun je deze verwijderen via het kruisje op de betaalregel (laat in dat geval je boekhouder weten welke posten je niet wilt betalen, de boekhouder kan dan in Twinfield de juiste tegenboeking maken).
Je voert de betaalbatch uit door op de knop 'Betaal <bedrag>' te klikken, waarna je naar de bank gestuurd wordt. Accordeer vervolgens de betaling direct bij de bank (bij de Rabobank premium koppeling accordeer je de betaling direct in Bizcuit middels je Bizcuit pincode). Hierna kom je terug in Bizcuit en is de status 'Verzonden naar bank', je bent nu klaar.
Tip: Wil je de datum van je batchbetaling wijzigen om de betaalbatch in de toekomst uit te voeren, klik dan op het potloodje rechtsboven om de datum aan te passen.
Zodra de betaalbatch is uitgevoerd door de bank wijzigt de status naar 'Afgerond', je kunt dit controleren via het 'Betalen' scherm. Indien je werkt met autorisaties waarbij boven een bepaalde limiet een tweede handtekening nodig is, wordt de betaling uitgevoerd zodra deze tweede handtekening is gegeven.
Als de bank de betaalbatch niet kan uitvoeren, bijvoorbeeld vanwege onvoldoende bestedingsruimte, dan wijzigt de status in 'Mislukt'. Als de betaalbatch niet binnen een week na uitvoerdatum wordt uitgevoerd door de bank (bijvoorbeeld door het ontbreken van een tweede handtekening) wijzigt de status ook in 'Mislukt'. Wil je de betaalbatch alsnog uitvoeren dan moet deze opnieuw worden aangemaakt in Twinfield.