1. Support
  2. Accountinstellingen

De verkeerde persoon is geïdentificeerd

Je hebt je Bizcuit account aangemaakt maar bedenkt nu dat de verkeerde persoon de eigenaar is, kun je dit aanpassen?

Kortgezegd, ja dit kan. Er zijn wel een paar eisen waar je account aan moet voldoen, zo bieden wij je wel de mogelijkheid om je account over te schrijven terwijl we wel aan alle wet en regelgeving voldoen.

Om te weten of je account nog van eigenaar kunt wisselen is 1 ding van groot belang. Is er een actieve bankenkoppeling geweest op je account? We meten een actieve bankenkoppeling in dit geval als een koppeling waarbij de tenaamstelling is bevestigd. Als dit wel zo is, dan is het niet meer mogelijk om je account van eigenaar te laten wisselen. 

Als je account nog geen actieve koppeling heeft gehad is het wel mogelijk om van eigenaar te wisselen, we doen dit door iDIN op je account te resetten. Via de instellingen van je account ga je naar de beveiligingsinstellingen, hier zie je het kopje iDIN.

Op het moment dat je account wel een actieve koppeling heeft of heeft gehad zie je het volgende:

Als je account geen koppeling heeft gehad zie je wel de optie om je iDIN te wisselen, hiermee wisselen we van accounteigenaar. Let wel op dat deze nieuwe accounteigenaar dus ook de persoon is die zich voortaan moet identificeren op het moment dat Bizcuit hier om vraagt (bij het inloggen bijvoorbeeld).

Druk op "Verwijder identificatie" en we hebben je identiteit verwijderd. Je kunt nu bij het inloggen gebruik maken van je mail waarnaar we een verificatiecode versturen (daarna kun je weer een pincode instellen. Als je een bankrekening wilt koppelen is beveiliging met iDIN echter verplicht, het is daarom aan te raden direct na het verwijderen op "Identiteit bevestigen" te drukken, let er op dat je ditmaal de juiste persoon door iDIN laat gaan.