1. Support
  2. Facturen & bonnetjes

Hoe betaal ik een factuur?

In dit artikel leggen we je uit hoe je direct vanuit je ingezonden factuur een betaalopdracht kan aanmaken.

Je hebt een document ingestuurd en je wilt deze graag direct gaan betalen, uiteraard kan dat eenvoudig vanuit Bizcuit! 

Heb je het document nog niet ingestuurd, kijk dan hier hoe je dat het beste kan doen.

Heb je het document al goedgekeurd kijk dan hier hoe je alsnog een betaalopdracht makt.

Documenten-1Open het document waarvoor je een betaalopdracht wil maken, je kunt alle documenten vinden in het documenten menu. Klik op het Documenten symbool en je zal je lijst documenten aantreffen, hier kan je filteren op administratie en document status.

Selecteer het document wat je wilt betalen, nu opent Bizcuit het document voor je inclusief de gegevens die we automatisch hebben kunnen herkennen. Controleer deze gegevens goed want dit zijn ook de gegevens waarmee we de betaling gaan aanmaken. 

Kies hierna voor de optie "Betaalopdracht klaarzetten":

Als deze optie grijs is, controleer dan of je wel een bankrekening hebt in de administratie van het document. We kunnen natuurlijk geen betaling aanmaken als je geen bankrekening hebt toegevoegd.

Als je meerdere rekeningen in je administratie hebt kan je hier ook nog kiezen om een andere rekening te gebruiken:

Selecteer de rekening die je wilt gebruiken en kies goedkeuren, we gaan het document nu verzenden naar je uitgaande emailadres en gaan de betaalopdracht klaarzetten.

Als je het document al eerder hebt geüpload dubbelchecken we even of het echt de bedoeling is om dit document opnieuw te verzenden. Als dit zo is, druk je eenvoudigweg op goedkeuren, als dit niet de bedoeling is, druk dan op annuleren en verwijder het document.

 

Je betaling is nu aangemaakt en klaar om goed te keuren en te verzenden naar de bank, controleer nog een laatste keer de gegevens als je wilt en druk op "Betaal" je wordt nu direct naar de bank gestuurd om in te loggen en de betaling te verzenden.

Je kan de uitvoerdatum ook aanpassen in Bizcuit, als je een betaling in de toekomst wilt inplannen klik dan op het potloodje rechtsboven, hier kan je de datum aanpassen!

Zodra je succesvol de betaling hebt afgerond keer je terug in Bizcuit, je betaling staat nu op Afgerond en is voldaan!