Ik ben een Twinfield gebruiker en wil Bizcuit gebruiken

Minder administratie, meer ondernemen! Door Bizcuit en Twinfield te combineren werk je makkelijk samen met je boekhouder. Factureren, realtime cashflow inzicht, betalen en financieren - handig in één app.

  • Altijd up to date met de laatste transacties in de boekhouding
  • Snel inlezen en foutloos betalen van inkoopfacturen
  • Makkelijk factuur- en salarisbatches betalen
  • Facturen en bonnetjes stuur je eenvoudig de boekhouding in zo loop je nooit meer BTW mis
  • Altijd een actueel zicht op je cashpositie over diverse rekeningen heen en directe financiering indien nodig
  • Altijd je facturen op tijd uitbetaald
  • Minimaliseer je softwarekosten

Welke stappen voer je uit?

Nadat je je account hebt geregistreerd neem je Bizcuit makkelijk in gebruik door vier eenvoudige stappen uit te voeren:

  1. Toevoegen bankrekening(en)
  2. Invullen bedrijfsgegevens
  3. Inschakelen bankenkoppeling met Twinfield
  4. Instellen factuurverwerking

Nog een paar tips om het maximale uit Bizcuit en Twinfield te halen:


 

Stap 1: Toevoegen bankrekening(en)

In Bizcuit werk je met administraties, per bedrijf adviseren we je om een administratie aan te maken. Dit doe je eenvoudig via 'Instellingen', op het tabje 'Administraties' selecteer je 'Administratie aanmaken'.

Per administratie geef je de naam en het kamer van koophandel nummer op. Het inkomend en het uitgaand emailadres gebruik je in stap 4 voor de factuurverwerking.

AdministratieIn de aangemaakte administraties gaan we de bankrekeningen toevoegen dit doe je eenvoudig  via je instellingen, kies hier voor het tabblad 'Bankrekeningen' en druk op 'Bankrekening toevoegen'.

RekeningenOpties


Dit opent het menu waar je kunt selecteren welke bank je wilt koppelen, kies de bank die je wilt en kies eventueel uit de verschillende koppelingen die we hebben voor de bank (zoals Rabobank premium). Als dit je eerste rekening is die je koppelt in Bizcuit vragen we eerst om jezelf te identificeren. Na de identificatie ga je weer verder met het koppelen van je rekening.

Zodra je de bank hebt gekozen die je wilt koppelen sturen wij je naar de bankomgeving, hier log je in met de zakelijke pas die bij de rekening(en) hoort. Zorg er hier voor dat je de juiste rechten hebt in de bankomgeving om een koppeling te mogen maken. 

In de bankomgeving geef je toestemming om je bankgegevens te delen met Bizcuit, na deze toestemming keer je terug bij Bizcuit.

Stap 2: Invullen bedrijfsgegevens

In Bizcuit bevestig je bij welk bedrijf je bankrekening hoort, we proberen op al een kamer van koophandel nummer voor te stellen op basis van wat we herkennen. Mocht dit niet correct zijn kan je het kvk-nummer hier alsnog corrigeren zodat we het juiste bedrijf herkennen.
Tenaamstelling

Vul alle gegevens correct in en druk op 'Bevestigen'.

Voor bedrijven is Bizcuit verplicht om de UBO-verklaring te registreren, hiermee geef je op wie uiteindelijk de belanghebbende is in je organisatie. Het is belangrijk dat je bij deze stap alle belanghebbende opgeeft die meer dan 25% eigendom en/of stemrecht hebben voor het bedrijf.

Per UBO vul je de namen, geboortedatum, geboorte land en het huidige land waarin de UBO woont in. Onderaan de pagina heb je de optie om een UBO toe te voegen aan je UBO-verklaring, vul alle UBO's voor de organisatie in en druk bovenaan op de pagina op 'bevestigen'. Wil je later alsnog de UBO-verklaring aanpassen dan kan dit natuurlijk eenvoudig in Bizcuit.

Je UBO verklaring is nu ingevuld, we gaan nu je aanvraag afhandelen. We snappen natuurlijk dat je zo snel mogelijk gebruik wilt maken van de diensten van Bizcuit. We streven ernaar om je binnen 2 werkdagen up and running te hebben.

Als laatste stap van het toevoegen van de bankrekeningen plaats je de bankrekeningen in de correcte administratie. Via je instellingen kies je in het tabje 'Bankrekeningen' een rekening, in de instellingen selecteer je in welke administratie deze rekening hoort.Rekeninginstellingen

Stap 3: Inschakelen bankenkoppeling met Twinfield

Nu je bankrekeningen zijn toegevoegd breng je de verbinding met Twinfield tot stand. Dit zorgt er voor dat:

  • Rekeninginformatie straks automatisch wordt uitgewisseld met Twinfield
  • In Bizcuit de openstaande posten vanuit Twinfield zichtbaar zijn zodat je ontvangen facturen eenvoudig vanuit Bizcuit kunt betalen of weet welke uitstaande facturen je kunt najagen
  • Aangemaakte betaalbatches vanuit Twinfield rechtstreeks in Bizcuit zijn uit te voeren zonder dat je bestandjes moet down- en uploaden

In Bizcuit open je het Apps menu.  Apps

Selecteer de Twinfield app en geef aan van welke rekeningen en administraties je informatie wilt doorsturen naar Twinfield (deze toestemming kan je later uiteraard altijd wijzigen). Bevestig je selectie door op 'Toestaan' te drukken. TwinfieldBizcuitConsent

Selecteer 'verbinding maken' om de verbinding met je Twinfield administratie(s) tot stand te brengen. Log in bij Twinfield en geef toestemming voor de uitwisseling van je gegevens tussen Bizcuit en Twinfield.TwinfieldCOnsentZodra je deze toestemming geeft keer je terug in Bizcuit, hier koppel je de juiste Bizcuit en Twinfield administraties aan elkaar. Bevestig hier ook de bankrekeningen waarvan je informatie naar Twinfield wilt doorsturen. Druk op 'Installeer koppeling', je koppeling met Twinfield is nu gemaakt.

Nu wordt:

  • Rekeninginformatie automatisch uitgewisseld met Twinfield
  • Het openstaande posten overzicht van Twinfield zichtbaar in Bizcuit zodat je ontvangen facturen eenvoudig vanuit Bizcuit kunt betalen of weet welke uitstaande facturen je kunt najagen
  • Een aangemaakte betaalbatch vanuit Twinfield rechtstreeks in Bizcuit zichtbaar om uit te voeren zonder dat je bestandjes moet down- en uploaden

Stap 4: Instellen factuurverwerking

Bizcuit maakt het mogelijk inkoopfacturen (en verkoopfacturen) automatisch in te lezen via Bizcuit en door te sturen naar Twinfield via je Basecone/Lyanthe facturen mailbox. Bizcuit stuurt de ingelezen factuur met een UBL, hierdoor zijn je scan & herken kosten significant lager. Ook kun je eenvoudig bonnetjes doorsturen en eventueel direct uit betalen als het een declaratie betreft. 

Scan & herken via Bizcuit is zeer accuraat, snel en goedkoop. Hiermee worden je factuur- en betaalprocessen eenvoudiger, beter, goedkoper en je loopt nooit meer BTW mis!


    Factuurverwerking stel je in per administratie (deze heb je in stap 1 bij het koppelen van de bankrekening(en) aangemaakt). Je kunt facturen en bonnetjes vanuit de app scannen en automatisch doorsturen naar Twinfield via je Basecone/Lyanthe facturen mailbox. Daarnaast kun je de facturen en bon-herkenning gebruiken voor facturen die via de mail binnen komen. Allereerst stel je een inkomend (Bizcuit)mailadres in voor het verwerken van facturen die per mail binnenkomen en het uitgaande emailadres waarop in Twinfield/Basecone/Lyanthe normaliter je facturen op binnen komen.

    Voor het instellen van deze mailadressen open via je instellingen het tabje 'Administraties' en selecteer je de administratie die je in wilt stellen. 


    Twinfield Administratie

    Om de facturen die per mail binnenkomen direct in Bizcuit te ontvangen kun je:

    • Het inkomend mailadres doorgeven aan je leveranciers, en/of
    • Een automatische forward instellen voor je bestaande factuurmailbox, en/of
    • Een regel (of 'rule') maken in een algemene mailbox (bijvoorbeeld met Outlook of Gmail)

    Voor verkoopfacturen adviseren we je aangemaakte @docs.bizcuit.nl mailadres toe te voegen in de BCC bij het versturen van de verkoopfacturen.

    Bonnetjes

    Bonnetjes verwerk je op dezelfde manier als facturen door het maken van een foto of het gebruik van het @docs.bizcuit.nl mailadres. Zo loop je nooit meer BTW mis!

    Tip: Declaraties kan je direct uitbetalen door een betaalopdracht aan te maken op basis van het bonnetje. Laat medewerkers hun naam en IBAN op het bonnetje zetten en het bonnetje mailen naar het @docs.bizcuit.nl mailadres. Het bedrag en omschrijving worden automatisch ingelezen en kunnen gebruikt worden voor het aanmaken van een betaalopdracht en worden doorgestuurd naar de boekhouding in Twinfield. De eerste keer vul je de naam en IBAN in van de medewerker, deze worden vervolgens toegevoegd aan de contactenlijst waardoor je de volgende keer deze informatie niet nogmaals in hoeft te vullen.

    Bizcuit werkt momenteel aan een nog betere integratie via Basecone en Lyanthe. Via Basecone en Lyanthe kan dan automatisch een boeking worden gemaakt in Twinfield via een API in plaats van het mailadres.