Syntess haalt geen transacties op

Je hebt een Bizcuit account en je wilt dit koppelen met Syntess om je transacties op te halen. Je denkt dat alles juist staat, maar toch komt er niets binnen in Syntess. Hoe lossen we dit op?

In deze guide beschrijven we welke stappen je kunt volgen om te zorgen dat je verbinding met Syntess (weer) gaat werken. Om te bepalen waar het probleem zit schetsen we een paar situaties, kies hierbij wat van jou het meeste van toepassing is:

  1. Ik heb nog geen Bizcuit account.
  2. Ik heb een Bizcuit account maar mogelijk ben ik nog nooit verbonden met Syntess.
  3. Ik heb een Bizcuit account en ik ben gekoppeld met Syntess maar ik krijg geen transacties.
  4. Ik had een actieve koppeling met Syntess, maar nu lijkt het niet meer te werken.

Ik heb nog geen Bizcuit account.

Je hebt nog geen account, maar je wilt wel graag je transacties in Syntess ontvangen. Uiteraard kan dit, hiervoor heb je wel enige zaken nodig voor je van start gaat. Syntess biedt de module voor transacties ontvangen en verwerken los aan, dit zit mogelijk nog niet in je pakket. 

Meer informatie over Syntess en de module kun je het beste opvragen bij Syntess zelf. Op het moment dat je de module al wel hebt maar nog geen Bizcuit account kun je de stappen volgen uit deze guide

Ik heb een Bizcuit account, maar ik ben nog nooit verbonden met Syntess.

Mooi, je hebt al een Bizcuit account dus je bent al halverwege, maar je bent nog niet verbonden met Syntess. Om Bizcuit met Syntess te verbinden vraag je de koppeling vanuit Syntess aan. In Syntess ga je naar de beheeromgeving van je Bizcuit koppeling via de optie overige in Syntess.

Vanaf hier kun je de stappen volgen om een verbinding met Syntess in te stellen. Je maakt hier vanuit Syntess verbinding met je Bizcuit account en stelt alle rekeningen in, zowel in Syntess als in Bizcuit.

Let hierbij op dat je Syntess bij het toegang geven toegang geeft tot de bestaande rekeningen, als je dit niet doet maakt Syntess een kopie aan in je account die niet met de bank is verbonden.

Ik heb een Bizcuit account en ik ben gekoppeld met Syntess maar ik krijg geen transacties.

Om de juiste stappen hier te bepalen gaan we een paar zaken controleren:

  • Wat heb je staan in je Bizcuit account
  • Wat heb je staan in Syntess
  • Waar mag Syntess bij in Bizcuit

Als eerste controleren we je Bizcuit account, ga naar je instellingen in Bizcuit en kies hier voor het tabje bankrekeningen:

Hier zie je alle rekeningen die je hebt staan in je Bizcuit account, als ze actief zijn en geautoriseerd ziet het er uit zoals in het plaatje, een banklogo en en groen vinkje. Er zijn ook enkele andere opties mogelijk:

In bovenstaand voorbeeld zie je geen groen vinkje, er staat dus een actie open op de bankrekening. Als we de rekening openen, door er op te klikken, kunnen we zien wat er aan de hand is. 

  Op het moment dat we deze melding zien bij de rekening is het vrij duidelijk, je rekening is nog niet gekoppeld met de bank. Lees hier hoe je een rekening koppelt met de bank.

Bij deze melding moet de tenaamstelling van de rekening nog worden bevestigd. Geef aan bij welk bedrijf/welke persoon de rekening hoort door de naam of het kvk nummer te koppelen. Bij deze stap controleert Bizcuit ook of de geïdentificeerde persoon gemachtigd is voor het bedrijf. Als je niet gemachtigd bent, mag je de rekening niet koppelen. Lees hier meer over wie zich moet identificeren en wat je moet doen als de verkeerde persoon zich heeft geïdentificeerd

Bij deze melding moet de rekening worden geautoriseerd, met deze stap vernieuw je de verbinding met de bank. Deze toestemming is 180 dagen geldig maar kan door een storing bij de bank soms eerder worden verbroken. Bij deze melding kun je op autorisatie vernieuwen drukken en zo de verbinding met de bank herstellen.

Wat heb je staan in Syntess

Zijn de rekeningen aanwezig in Syntess in je Bizcuit beheeromgeving? Hier kun je ook de melding zien die we doorgeven aan Syntess, soms staat hier bijvoorbeeld dat je de rekening moet autoriseren of moet de koppeling slechts worden gestart.

Waar mag Syntess bij in Bizcuit?

Je hebt Syntess bij het koppelen met Bizcuit toestemming gegeven voor een selectie rekeningen, als je geen toestemming hebt gegeven om een rekening te delen kan Syntess de gegevens niet ophalen (en maakt hij een mogelijke dubbele rekening aan). Soms heb je een rekening al wel toegevoegd in Bizcuit maar mag Syntess er nog niet bij. We kunnen dit controleren in je beveiligingsinstellingen in Bizcuit.

Onderaan deze pagina vind je alle externe applicaties doe toegang hebben tot gegevens in je Bizcuit account. Staat Syntess hier niet tussen dan heeft Syntess helemaal geen toestemming en kun je vanuit Syntess om toestemming vragen.

Staat Syntess hier wel tussen dan kunnen we controleren waar Syntess toegang toe heeft in je account door hier op Syntess te klikken. Controleer of hier de rekeningen tussen staan die je zoekt (en of ze een groen vinkje hebben). Staan ze hier niet tussen, dan kun je vanuit Syntess nieuwe toegang aanvragen om de wel toegang te geven.

Ik had een actieve koppeling met Syntess, maar nu lijkt het niet meer te werken.

Als je een werkende koppeling had en hij werkt niet meer dan is de situatie vaak simpel, de autorisatie van je bankrekening moet worden vernieuwd. Lees hier hoe je kan autoriseren.

In enkele uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat Syntess je koppeling heeft gestopt omdat ze een foutmelding hebben, deze meldingen kun je terugvinden in  Syntess in je logboek. Je vindt je logboek in Syntess via Extra > Logboek en je filtert hier op Gegeven = bankafschrift.