1. Support
  2. Facturen & bonnetjes

Hoe maak ik een koppeling voor facturen per email?

In dit artikel leggen we je uit hoe je facturen in Bizcuit krijgt en hoe je ze per mail weer in het boekhoudpakket krijgt. Superhandig voor boekhoudpakketten met een digitale inbox!

Je documenten in Bizcuit krijgen is natuurlijk stap 1 (lees hier meer over hoe je documenten in Bizcuit kan krijgen), in Bizcuit herkennen we alles op je factuur en slaan dit op bij je document. Maar nu wil je deze gegevens nog in je boekhouding krijgen, hoe krijg je dat voor elkaar?

Documenten worden in Bizcuit opgeslagen in een administratie, in deze administratie tref je de bankrekeningen aan voor de onderneming maar dus ook alle documenten. (lees hier hoe je een administratie aan kan maken

In je administratie heb je 5 zaken om in te vullen:

  • Naam - Dit is de naam van je administratie, dit mag je uiteraard zelf kiezen maar het is handig om hier de naam van je onderneming te gebruiken.
  • Kvk-nummer - Het kamer van koophandel nummer van je onderneming (optioneel)
  • Inkomend e-mailadres - Hier mag je een emailadres aanmaken waarop je documenten in Bizcuit kan krijgen. Dit emailadres mag je zelf kiezen maar het zal automatisch eindigen op @docs.bizcuit.nl.
  • Uitgaand e-mailadres - Dit is het belangrijke onderdeel voor deze guide, zodra je een document goedkeurt sturen we het naar dit adres. Gebruik hier dus het emailadres van je boekhouding waarop je normaal facturen ontvangt.
  • UBL e-factuur meesturen - Met deze optie herkennen we de gegevens op je factuur en slaan we dit op in een UBL, deze kunnen we meesturen naar je boekhouding. Superhandig, want zo komt je factuur inclusief voorstel al binnen in de boekhouding!

Zodra je deze instellingen juist hebt ingesteld zullen alle facturen bij het goedkeuren worden verstuurd naar je boekhouding, zo ben je altijd bij met je facturen en raak je de facturen nooit meer kwijt!